lördag 15 mars 2008

HORNSGATAN

Idag vill jag slå ett slag för Hornsgatan. För något år sedan kändes det som om den gatan kanske var på väg att tappa sin identitet lite grand. Metallum stängde igen och ersattes av en mindre intressant verksamhet och det dök upp fler prylbutiker istället för gallerier. Nu har The Glassery valt att flytta dit och efter dagens promenad känner jag mig benägen att röra mig där oftare. Blås och Knåda hade vernissage idag med min eminenta kollega Anna Livén West vid rodret. Hon hade satt ihop en samling på temat "Salt och Peppar" och det var otroligt intagande. Inte minst för en shopping-sugen person som jag. En Mia E Göransson blev det efter noga eftertanke. Kina Björklunds skålar med dekor på rymmen var också nära att hamna hemma hos mig men jag lyckades inte välja ut en. Utställningen med Morten Lobner Espersen på Kaolin var både inspirerande och vacker. Hans sätt att arbeta med glasyren påminner mig lite om mina senaste arbeten med broscher som jag visar på Platina. Bild kommer snart.

Inga kommentarer: