lördag 16 februari 2008

SÅ HÄR LÅNGT

Nu märks det att hoppet återvänder till människan, även till Stockholmaren. Glädje ligger i luften och alla som kommer in i butiken har något förväntansfullt i blicken. Det gör mitt jobb ännu lättare. Fast just nu borde jag koncentrera mig på utställningen på Platina och inte vara riktigt så service minded... Nästa vecka ska jag lära mig konsten att säga nej, eller så hänvisar jag till David som äntligen är tillbaka från USA. På bilden syns David kontemplerande på ett slott på ön Mull i Skottland. 

Om jag förstod saken rätt kommer SVT visa den underbara filmen "Vitryska för nybörjare". Den vill jag uppmana alla att se för att förstå vad som pågår granne med Europa. Jag såg filmen när den hade premiär i Stockholm och hade förmånen att få hälsa på både huvudrollsinnehavaren och regissören. Vilka modiga människor. Min utställning på Platina kommer delvis att handla om förtryck och övergrepp från myndigheter. Övergripande titel är "Views on Order" och jag kommer illustrera flera aspekter av ordning. Både i form av smycken och andra mer fristående skulpturala objekt. 13 mars öppnar den. Det närmar sig med stormsteg.

Inga kommentarer: