måndag 25 februari 2008

FAVORITER I BIRKASTAN


Med tanke på morgondagen tänkte jag passa på att tipsa om andra trevliga ställen i vår fantastiska stadsdel. Jag skulle börja med en kopp på Mellqvist. Ok, inte det mest originella tipset med tanke på att man ofta inte ens kommer in genom dörren för alla coola typer som hänger där. MEN det är härligt avslappnad stämning och när du väl klämt dig fram till disken får du en riktigt bra kaffe. Utefter Rörstrandsgatan hittar du ett helt gäng butiker. Mina favoriter är Milla Milano som får mig att vilja skaffa barn bara för att få anledning att köpa hennes fantastiska stickade barnkläder, La Riggiola med underbart kakel från Italien och Plezuro som kombinerar justa norska klädmärken med kul böcker och utställningar. När ni kommit så långt är det dags att svänga upp på Norrbackagatan och följa den mot Camilla Norrback. Hennes sidenskjortor är beroende framkallande (bilden visar min senaste) och jag har 4 stycken vid det här laget. Dessutom är det 70% rabatt just nu så det är bara att passa på!

Inga kommentarer: