onsdag 20 februari 2008

IT'S ALL COMING TOGETHER

Gårdagen var en himla jobbig dag. Jag håller på att blir sjuk men jag har lovat det allra raraste paret att leverera ringar på fredag. Det borde inte varit något problem men lite oflyt på vägen med leverantörer och annat, skapade grus. I mitt maskineri. Nu har det löst sig men tog sin tid. Tid som jag borde använt till att avsluta mitt bidrag till utställningen "horror vaciu" i regi av "Forum fur Schmuck und Design" i Tyskland. Det fick bli idag istället. Lyssnar på Kristina Lugn och undrar hur det skulle vara att kunna använda språket på ett så sagolikt vackert, tröstrikt och brutalt vis. Jag skulle gärna göra ett smycke åt henne. Det fick jag ur mig som mitt drömuppdrag när en tidning frågade, att få göra ett personligt smycke till var och en i Svenska Akademin. Det är ett bra drömuppdrag känner jag. Det håller än.

Inga kommentarer: