söndag 8 juni 2008

AMBER AND LOTS OF RUSSIAN

Hur sammanfattar jag den här veckan... Det har varit helt hysteriskt och fantastiskt kul! Glädjen i att kunna sammanställa allt material som konstnärerna skickat oss går inte att beskriva. Katalogen blev fantastisk, utställningen likaså (på Konsthantverkarna) och den avslutande middagen igår gick inte heller av för hackor. Som tur var lät jag ryssarna (eg. bara en ryss...) dricka upp all vodka så jag mår riktigt fint idag. Överraskande nog med tanke på att jag avslutade hos Pasi som firade öppnandet av utställningen i Gustavsberg. Synd bara att ryssarna inte ville följa med. Det är ett galet gäng som tagit sig hit från Kaliningrad. Men framför allt är det en samling otroligt varma och kärleksfulla människor som jag verkligen känner att jag kommit nära på kort tid. Det skulle inte förvåna mig om vi hamnar i den regionen igen av en eller annan anledning. Nu börjar i alla fall den här resan gå mot sitt slut. Nästan 3 års samarbete med Svenska Institutet varav 1 år med det här projektet, det känns helt overkligt att det är över. Å andra sidan kanske det kan betyda att jag får mina kvällar och helger tillbaka. Det ska bli skönt:-)

Inga kommentarer: